Palveluni

Fysioterapia ja jäsenkorjaus

Fysioterapia on hoitomuoto, jossa päätavoitteena on erilaisten kiputilojen ja näiden aiheuttajien havainnointi, hoitaminen ja ehkäisy. Fysioterapiassa keskitytään myös suorituskykysi ja heikkouksiesi parantaminen sinun tarpeidesi ja tavoitteidesi mukaan. Jäsenkorjauksessa tavoite on sama, mutta tekniikat ja toimintatavat ovat hieman erilaiset. Kummassakin huomion keskipisteenä on kehosi näkeminen kokonaisuutena, ja virheasentojen sekä epätasapainojen löytäminen ja korjaaminen.

Hoito aloitetaan tutkimisella, jossa tavoitteena on löytää oireiden aiheuttaja eli syy. Kun oireiden syy on löytynyt, tämä kyetään useimmiten poistamaan manuaalisella terapialla, johon kuuluvat nivelten ja kudosten mobilisoinnit, pehmytkudoskäsittelyt, sekä erilaiset fasciakäsittelyt ja lihastekniikat. Hoidossa ei ole tarkoitus tuottaa kipua, vaan käyttää kivuttomia tekniikoita ja otteita, jotka ovat kuitenkin hyvin tehokkaaksi todettuja. Kun oireiden syy on saatu hoidettua ja tilanne laukaistua, ohjataan asiakkaalle seuraavaksi omatoimiharjoitteet ja itsehoito-ohjeet, joilla kyseinen vaiva saadaan pidettyä poissa. Suosittelen käymään 3-5 käyntiä, vaikka vaiva olisikin jo helpottanut ensimmäisen käynnin jälkeen. Käynnit voivat olla esimerkiksi 3-4 viikon välein, jolloin tilannetta kyetään hyvin seuraamaan, ja omatoimiharjoitteita muuttamaan tarpeen mukaan. Manuaaliset käsittelyt teen jokaisella käyntikerralla.

Teen hoitoja 60min sekä 90min käynteinä. Suosittelen varaamaan 90min käynnin, mikäli vaivasi oirehtii useassa eri paikassa, vaivasi on pitkittynyt, tai sinulla on tuntemuksia hieman joka puolella kehoasi. 90min käynnillä käsittelen kehosi aina varpaista päähän asti, jolloin vartalosi epäsymmetrisyydet ja -tasapainot saadaan hoidettua samalla kerralla, ja hoidolla on useimmiten selvästi parempi vaste. On hyvin yleistä, että esimerkiksi olkapäävaiva johtuukin lantion virheasennosta, ja lantion virheasento voikin olla alaraajoista johtuvaa. Suosittelen myös ensimmäisellä kerralla 90min käyntiä.

Sinun kannattaa varata 60min käynti, mikäli huollat kehoasi säännöllisesti, vaivasi on hyvin spesifi ja pienellä alueella, ja/tai se ei ole vaivannut vielä kovinkaan pitkään. Henkilökohtaista valmennusta tai ravintoneuvontaa tarvitseville 60min käynti riittää useimmiten myös ensimmäisellä kerralla.